Menu

Nie Aż Taka Święta

Tu Magda, inaczej mówiąc Nie Aż Taka Święta. Mam nadzieję czytelniku, że to dobra przynęta. Że wrócisz tu ponownie, gdy coś nowego skrobnę.

Swoich się nie tyka!

magnolia-1

Mamy nowe chodniki, autostrady czy stadiony, ale mentalnie jesteśmy w grajdołku i brak nam jasności w pewnych kluczowych sprawach, w których jednak jasność powinno się mieć. Bo w takich sprawach jasność jest tak pożądana jak wypłata na koniec miesiąca i nie ma miejsca na wątpliwości.

 alone2666433_19201

 

No dobrze, ale jak tu mieć jasność w temacie, skoro  nasz punkt widzenia zależy od lubienia czy nie lubienia sprawcy. Od tego czy osoba ta podziela nasze poglądy czy nie? Czyż nie jest tak, że jeśli czyn naganny dokona ktoś kogo darzymy sympatią, będziemy go bronić, natomiast gdy to samo zrobi ktoś do kogo czujemy, mówiąc delikatnie, niechęć, wtedy w ruch idą wszystkie działa poczynając od wyrażenia dezaprobaty do umoralniania, ba pojawiają się nawet hasztagi bo temat jest nośny.   

W pierwszym przypadku pojawia się odruch tłumaczenia całego zdarzenia i obrona osoby oskarżonej słowami typu: no nie masz dystansu, jesteś mało inteligentna/inteligentny, nie znasz się na żartach, za mało książek w życiu przeczytałaś/łeś, on tak mówi do wszystkich nie ma się co czepiać. W drugim przypadku nie ma czego tłumaczyć. Cham jest chamem, arogancja jest arogancją i kropka. Brak wątpliwości, co do naganności czynu.

1_nowe1

 

Nie moi drodzy. Tak się nie robi. Bez względu na to, czy świństwo robi ktoś kogo znamy i szanujemy, czy nie znamy i nawet nie za bardzo za nim przepadamy, bo nie podziela naszych poglądów, to jeśli zrobił coś okropnego w czynie lub mowie, jest to po prostu chamskie i godne potępienia.

 

2_nowe1

 

Nie brońmy szanownego pana pisarza, mówiąc że on taki jest i zawsze rzuca kurwami i chujami, ale tak w ogóle to jest bardzo inteligentny. Sorry drogie panie a nawet panowie, nie obchodzi mnie, czy ktoś jest inteligentny czy nie, (w tym przypadku jest to nawet ujma dla osób inteligentnych), ale nie woła się siedząc przy stoliku w kawiarni z kobietami, do swojego kolegi, który właśnie do tej kawiarni wszedł „Chodź, kurwy już są!” Nie broni się faceta, który tak mówi.

Drogie panie i panowie, którzy broniliście pana Janusza Rudnickiego. Niektórzy z was czy niektóre z was angażują się w sprawy kobiet, popierają czarne marsze, ba nazywają się nawet feministkami. Niestety tym gestem daliście znak, że sprawy kobiet macie w dupie. Że łatwo przychodzi wam krytykować kościół czy polityków (skądinąd słusznie), ale trudno wam upomnieć kogoś z własnego podwórka. Oczywiście taka wybiórczość zdarza się w każdej grupie społecznej, tylko pamiętajcie, szczególnie wy twarze protestów czy marszów, ten kij ma dwa końce. Bo jeśli za jakiś czas władza znowu zacznie majstrować przy jakieś ustawie dotyczącej kobiet i będzie trzeba się skrzyknąć to wiele kobiet wam nie uwierzy. Nie będziecie dla nich wiarygodne. Straciłyście legitymacje by takie akcje firmować swoim nazwiskiem. Jeśli bronicie faceta, który w taki sposób mówi do kobiety to sorry, ale nie bronicie praw kobiet.

 

 

 

Zdjęcia pochodzą z  artykułu „Jeśli nie my, to kto” Anny Śmigulec, Wysokie Obcasy nr 44 z 4 listopada 2017 roku. Zdjęcie nr 1 pochodzi z początku artykułu, zdjęcie nr 2 z końca.To nieprzyjemne zdarzenie dotyczyło właśnie pani Ani.

Pani Anna Śmigulec była również gościem w programie Szpile ( Superstacja, program z dnia 11.11.2017) prowadzonym przez Elizę Michalik, którego tematem był w/w wywiad i wyznanie jego autorki. Program powinien być dostępny na stronie Superstacji.

 

Komentarze (6)

Dodaj komentarz
  • Gość: [Ka Ewa] *.v30.interkam.pl

    kim jest Janusz Rudnicki?

  • Gość: [beataredzimska] *.fbx.proxad.net

    Niestety, tak jak piszesz tak jakos jest, ze swoich, czy osob, z ktorymi cos nas laczy - bronimy, tzn nawet czasami bronimy niecnych czynow w ich wykonaniu, szukajac dla nich usprawiedliwienia czy alibi...

  • Gość: [Narwany] *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Ja tam raczej staram się nie mieć oporów przy wypowiadaniu swojego zdania. Jednak obojętne czy kogoś lubię czy nie, staram się, żeby moje uwagi były tego warte i były konstruktywne. A najpierw oczywiście należy popatrzeć na siebie :)

  • Gość: [myslobook.pl] *.dynamic-ra-06.vectranet.pl

    Bardzo ważny temat. Ja mam jeszcze jedną obserwację - jeśli Polak coś ukradnie, na kogoś napadnie lub zabije, wspomni się tylko. Ale jeśli muzułmanin i to w obronie własnej - na stos z nim...

  • Gość: [Natblue] *.dynamic.chello.pl

    Bardzo ważny temat. Niestety jest tak jak piszesz, ale mam nadzieję, że w końcu się to zmieni.

  • Gość *.toya.net.pl

    Bardzo wazny wpis. Nie wyobrazam sobie zeby nie zareagowac po takich slowach

© Nie Aż Taka Święta
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci